اخبار

کاربرد و جنس انواع چادر ماشین

کاربرد و جنس انواع چادر ماشین

در این مقاله به اهمیت، کاربرد و جنس انواع چادر ماشین که یک محافظ برای خودروی شما است پرداخته ایم، تا انتهای مقاله همراه ما باشید

به وسیله چادر ماشین می توان از بدنه خودرو در برابر آسیب اجسام خارجی، آفتاب، باران، خاک و… محافظت کرد.

اگر وسیله نقلیه خود را در خارج از منزل ذخیره کنید، پارچه را مطابق با شرایط آب و هوایی که بیشترین برخورد را دارید، مطابقت دهید.

اگر شرایط خنک و خشک باشد، پوشش بسیار سبک وزن مناسب خودروی شما است.

جایی که بیشتر بارندگی و برف بیشتر دیده می شود، پارچه هایی مانند NOAH® مقاومت در برابر رطوبت و در عین حال «نفس کشیدن» را ایجاد می کنند.

برای آب و هوای شدید مرطوب باید از پارچه هایی استفاده کنید، که به معنای واقعی کلمه آب را در معرض پوشش قرار می دهند.

و در مناطقی با خورشید و گرمای شدید، پارچه هایی مناسب است که در مقاوم در معرض اشعه های UV هستند و به حفظ کولر خودرو کمک می کند.

کاربرد چادر ماشین

۱٫ جلوگیری از تابش نور آفتاب
یکی از اصلی ترین عوامل از بین برنده رنگ خودرو آفتاب می باشد درواقع آفتاب دشمن اصلی رنگ خودرو است که در طولانی مدت می‌تواند سبب پوسته شدن رنگ خودرو شده که به مرور زمان باعث کنده شدن آن از روی بدنه شود.

همچنین نور مستقیم آفتاب موجب گرم شدن قطعات پلاستیکی به کار رفته درفضای داخل کابین خودرو شده که نتیجه آن انتشار گازهای بدبو بوده که برای سلامتی سرنشینان مضر می باشد و به همین دلیل هست که در ایام گرم سال بایست چند دقیقه شیشه ها را پایین آورده تا پس از تهویه هوای داخل کابین اتومبیل نسبت به روشن کردن کولر اقدام کرد.

۲٫ جلوگیری از فضله پرندگان
از دیگر فاکتورهای تهدید کننده رنگ خودرو، فضله پرندگان است. به خاطر اسیدی بودن فضله کبوترها، اگر مدت زیادی بر روی بدنه خودرو باقی بمانند، پس از این که از روی بدنه پاک شدند مشاهده می‌شود که رنگ آن بخش با سایر قسمت ها متفاوت می‌شود.در نتیجه باید هرچه زودتر اقدام به پاک کردن آن کرد.

۳٫ جلوگیری از ایجاد گرد و غبار روی بدنه خودرو
عامل بعدی گرد و غبار است. هنگامی که گرد و غبار بر روی بدنه خودرو می‌نشیند، به هیچ عنوان نباید با دستمال خشک اقدام به تمیز کردن خودرو کرد، به این دلیل که ممکن است موجب ایجاد خط و خش بر روی بدنه شود.

حال می توان درباره اهمیت و کارکرد چادراظهار نظر کردکه سه وظیفه محافظتی دارد.

محافظت از بدنه خودرو در برابر آسیب اجسام خارجی، آفتاب، باران، خاک و…، مباحث مختلفی دارد که به دو بخش پیشگیری و ترمیم دسته بندی می شود اساسا متداول ترین راه برای پیشگیری از وارد شدن هر گونه صدمه به بدنه خودرو، استفاده از چادر و یا همان روکش پارچه ای بدنه اتومبیل است که در انواع مختلفی به تولید می رسد.

جنس انواع چادر ماشین

به طور کلی چادر ماشین به دوطبقه ساده و ضد آب تقسیم بندی می شوند که چادرهای ضد آب اصولا از جنس پلاستیک هستند که هیچ روزنه نفوذی در مواد مورد استفاده وجود نداشته باشد.

همچنین بر روی اکثر چادرهای ضد آب خط سیر دوخت به چشم نمی خورد تا احتمال نفوذ آب از روزنه های دوخت نیز به صفر برسد ضمنا یادآوری می گردد عمده چادرهای ضد آب دارای یک آستر داخلی پنبه ای هستند تا گردش هوا انجام گرفته و منجر به کپک زدن روی بدنه نشود.

اما رایج ترین نوع چادر که عمدتا برای خودروهای داخلی استفاده می شود، نمونه های پارچه ای هستند که با طرح راه راه در بازار قابل خریداری اند.

این نوع چادرها دارای دو نوع سبک و سنگین هستند که نمونه های سنگین با وجود وزن بالاتر (حدودا بیش از ۵ کیلوگرم)، زیر تابش مستقیم آفتاب دیرتر می پوسد و از بین می رود.

همچنین چادرهای پارچه ای چند لایه نیز در بازار وجود دارند که عمر مفید بالاتری داشته اما با توجه به وزن بالاتر، کمی سخت تر جابه جا شده و بر روی خودرو پهن می شود.

البته چادرهای سنگین وزن، مقاومت بهتری در برابر باد دارند و به سختی از روی خودرو تکان می خورند.

همچنین لازم به یادآوری است که در برخی از انواع چادر، زیپ هایی برای دسترسی به درب های خودرو در نظر گرفته شده که البته اصولا نمونه های ضد آب این امکان به چشم نمی خورد.

سئو و بهینه سازی سایت در اصفهان , سئو سایت در اصفهان