اخبار

پارچه چادری-پارچه پرزنت-پرزنت ضدآب-پارچه ضدآب

انواع پارچه های ضدآب

پارچه های ضد آب و لک

پارچه ضد آب و لک پارچه های معمولی که می پوشید نیستند بلکه با ویژگی خاصی که دارند در بسیاری از موارد خاص مانند چادر ماشین د، چادر خیمه ای، چادرمسافرتی، چادر اسکلتی و .. بسیار کاربردی عمل میکنند.

اگر برای تهیه پوشک و پوشک بچه، کت بارانی، پد های روزانه، روکش های مبلمان در فضای باز، پرده های دوش، گزینه ای وجود داشته باشد، به دنبال موادی هستید که اجازه ندهد آب از آن عبور کند.

پارچه های ضد آب و ویژگی های آن

پارچه های ضد آب از جنس کرباس یا پلی استر هستند که به واسطه ی ویژگی هایی که دارند در مصارف گوناگون به کار برده می شوند؛ از جمله ی این ویژگی ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • استقامت در برابر نور آفتاب
  • قیمت مناسب
  • خاصیت ضد آب
  • مقاوم در برابر یخ زدگی
  • انعطاف پذیری
  • استقامت مقابل اجسام تیز

انواع پارچه ضد آب

پارچه ضد آب به طور کلی به سه دسته تقسیم می شوند:
۱٫ گورتکس
۲٫ برزنت
۳٫ شمعی
در این بین پارچه های گورتکس بیشترین قیمت را دارند در ساخت وسایلی مثل کفش کوه نوردی استفاده می شوند.
پارچه های برزنت قدیمی ترین نوع پارچه ضد آب هستند و پارچه های شمعی زیر گروهی از پارچه های برزنت محسوب می شوند و به عنوان عایق به کار می روند.

پارچه ضد آب PUL

PUL یک پارچه با یک پوشش پلاستیکی با پوشش نازک و مقاوم در برابر آب است و یکی از انواعپارچه های ضد آب و لک می باشد.

بهترین نکته در مورد پارچه های PUL این است که کاملا ضد آب، بسیار با دوام و قابل تنفس می باشد و شما به راحتی می توانید آن را در کنار پوست قرار دهید، چرا که قسمتی از پارچه نرم، انعطاف پذیر و راحت است

پارچه PUL را در ضخامت ۱ میلیمتر و ۲ میلیمتر از پوشش پلاستیکی دریافت می کنید. پارچه می تواند بافته شده، ۱۰۰٪ پنبه یا ترکیبی از پلی استر و پنبه باشد.

پلی استر PUL نازک تر و نرم تر از PUL پنبه ای است. بهترین ویژگی در مورد پارچه PUL این است که شما می توانید آن را هر چند بار بدون رسیدن آسیب به پارچه بشویید.

پارچه ضد آب TPU

TPU مخفف Polyurethane Thermoplastic است و جایگزین بهتری برای پارچه PUL است و به طور قابل توجهی با PUL در ساخت محصولات مقاوم در برابر آب مانند پوشک پارچه رقابت می کند.

این نوع پارچه نرم تروانعطاف پذیرتر است و نسبت به PUL با عملکرد یکسان آسیب کمتری به محیط زیست میرساند. ممکن است دوام کمتری نسبت به PUL داشته باشد.

پارچه ضدآب مشمع

پارچه مشمع که به عنوان پارچه مینا یا پارچه آمریکایی شناخته شده است، پارچه پنبه ای با بافت متراکم با پوششی از روغن مایع به منظور ضد آب کردن آن است.

البته این نوع نسخه قبلی از پارچه مشمع است. امروزه پارچه مشمع مدرن به یک پارچه پنبه‌ای با پوشش وینیل بر روی خود گفته می شود که می تواند براق یا مات باشد.

به دلیل ویژگی‌هایی از جمله سخت بودن، دوام و آسانی تمیز کردن آن برای ساخت سفره ها، پوشش ها، چمدان ها، کیسه های تاپو، لوازم آشپزخانه و غیره بسیار مناسب است، اما برای استفاده در البسه خیلی مناسب نیست.

پارچه ضد آب میکرو الیاف

پارچه میکرو فیبر پلی استر با پوشش ویژه ضد آب موجود است که ۱۰۰٪ ضد آب است و برای ساخت لباس مانند کت و شلوار و ژاکت استفاده می شود.

پارچه ضد آب پشم

پشم به طور طبیعی مقاوم به آب (ضد آب ) است و پارچه ای طبیعی است که USP خود است.

اگر با لانولین پوشش داده شود مقاومت آن نسبت به آب افزایش می یابد ولی این کار به صورت دوره ای باید انجام شود.

شما می توانید پشم پخته شده را که بسیار مقاوم در برابر آب است را خریداری کنید – این پشم در آب گرم جوش قرار داده شده و در نتیجه باعث بالا رفتن چگالی آن می شود تا کیفیت ضد آبی آن افزایش یابد.

 

مطالب مرتبط:

 

سئو سایت در اصفهان، بهینه سازی سئو سایت در اصفهان